Pathaan

Uyarı: Bu film yazarın beyazperdede izlediği ilk Hint filmidir. Bu anlayışla bir tık abartılmış olabilir ama çok da değil.

Filmin Afişi

Film, Hintli bir ajanın, kendi vatanını hedef alan planlara karşı verdiği mücadeleyi konu ediniyor. Hint bir ajan, anavatanını hedef almak için alçakça planları olan bir grup paralı askerin lideriyle karşı karşıya gelir. (Kaynak: Pathaan - Box Office Türkiye (boxofficeturkiye.com)

Bu filmi yorumlarken şunu fark ettim: Henüz vizyonda olan bir filme dair yorum yapmak çok zormuş. Neyi yazıp neyi yazmayacağını belirlemesi bir mesele oluyor. Normalde bir birim dikkat ediyorsam bu yazıyı yazarken bu beşe katlandı. Ancak böylesine güzel bir filmi düşüncelerim henüz sıcakken eleştirmem gerektiğini düşündüm. Şimdi biraz itidalli yaklaşacağım belki de tam olarak düşündüklerimi yazamayacağım. Vizyondan kalktıktan sonra bir ek yapabilirim. Bunu daha sonra değerlendireceğim.

Herhangi bir filmi değerlendirirken iki ana etkene bakıyorum: Senaryo ve oyunculuk. Pathaan'ın senaryosu epey katmanlı. Üç ana karakterin hatta onların ötesinde yan karakterlerin geçmişleri ve ortak yaşadıkları filmde mevcut. Şöyle söylemek sanırım daha uygun olabilir, bir hikayeyi dinlerken o hikaye içinde bir parantez açılıyor ve ek bir hikaye daha anlatılıyor. Başta bu karışık gibi görünse de bence bu tip bir politik - aksiyon filmi için gerekli. Bu öykülerle birlikte senaryo öyle bir domine edilmiş ki benim aklımda herhangi bir soru işareti kalmadı. Yer yer gizem ve ters köşeyi barındıran bir film açısından bu pek zordur ama Pathaan senaryosu ile bunun hakkından başarıyla gelmiş. Bu manada film çok başarılı.

Tabii katmanlı bir senaryonun bir özelliği ise size her zaman kendisini takip ettirmesi. Bunu filmin takip edilmesi zordu gibi bir fikirle söylemiyorum (O tip filmler de var). Filmin senaryosu güzel ve detaylı olduğu için her zaman kendini takip ettirdi ve bir an bile "öf" dedirtmedi. Bu anlamda ilgimi hep diri tuttu.

Şuna belki de hepimiz eminiz ki, Shah Rukh Khan çok büyük bir aktör. Ömrünü sinemaya verdi. Oynadığı filmlerde filmi sırtlıyor. Bu filmde de filmi sırtladı demek bence Deepika Padukone ve John Abraham gibi isimlere haksızlık olur ama Kral bir başka yapıyor rolünü. Tabiri caizse adam oynuyor abi. Don serisini izlerken de kendisinden epey etkilendim ancak burada döktürmüş. Her türlü rolün hakkından geliyor. Hatta ben yavaş yavaş unutmaya başlamıştım Shah Rukh Khan'ın oyunculuğunu, epeydir yeni bir filmini izlemiyordum ama bu film ilaç gibi geldi. Filmden bir iki hafta önce Rab Ne Bana Di Jodi'yi de izlemiştim. Özellikle romantik - komedi bir filmden sonra izlemek başka bir etki uyandırdı. O filmdeki utangaç aşıkla bu filmdeki düşmanlarını çatır çatır döven adam aynı. İki filmde de o an o olduğuna ikna oluyorsunuz. O filmdeki Surinder Sahni ile bu filmdeki Pathaan aynı kişi ve zerrece sırıtma yok. Kral'a tabii yaşlanmak da yakışıyor. O da ayrı bir karizma katmış onu da vurgulamak gerekiyor. 

Sadece Shah Rukh Khan değil elbet diğer başrol oyuncuları da rollerinin hakkını vermiş. Zaten John Abraham da Deepika Padukone de daha önce Race 2'de aksiyon- gizem filmlerinde ne kadar usta olduklarını bizlere göstermişlerdi. Bu film ile bu ustalıklarını zirveye taşımışlar. Tabii filmin içinde aksiyon filmlerinin üstadı Salman Khan sürprizi de var. 

Filmdeki kavga sahneleri biraz uzun. Daha doğrusu her aksiyon filmi içinde olanlar kadar. Ancak aksiyon filmi seven biriyseniz bu göze batmıyor. İnanın bana filmin aksiyon ve zeka kısmı kavga kısımlarından fazla. Filmi izleten asıl unsurlar da onlar.

Görsellik filmde en az senaryo kadar ön planda. Sahnelerin çekildiği yerlerin ince çalışmayla belirlendiği belli oluyor. Danslar bu görselliğe hizmet etmiş. Her ne kadar filmin ana şarkısı filmin içinde yer almasa da filmin içinde olan danslar görselliği katlamış. Şarkı demişken alta filmden en sevdiğim şarkıyı da sizlerle paylaşıyorum.

Şimdiden sinemada iyi seyirler :) Film vizyondan kalktıktan sonra tekrar görüşürüz :)



Yorumlar