Chennai Express - Aşk Treni

 One two three four get on the dance floor (Bir iki üç dört, haydi dans pistine çık) 

Filmin Konusu: Ailesini küçük yaşta kaybeden Rahul’u büyükannesi ve büyükbabası büyütmüştür; ömrü onlara ait olan Y.Y. Mithaiwala adlı pastanede geçmiştir. Büyükbabası 100. yaş gününü kutladıktan kısa bir süre sonra hayata veda eder. Rahul bu olaydan sonra, Goa’ya gitmeye karar verir ve bunu büyükannesine anlattığında yaşlı adamın son vasiyeti ile karşılaşır. Büyükbaba öldükten sonra küllerinin bir kısmının Ganj Nehri’ne diğer kısmının ise Hindistan’ın diğer ucunda yer alan Rameswaram’a dökülmesini istemiştir. Şimdi büyükannesi küllerin Rahul tarafından Rameswaram’a dökülmesini ister. (Kaynak: beyazperde.com)

Filmin Afişi
Değerli dostlar, bu filmi ilk çıktığı zamanlar izledim. Ondan sonra Kanal 7 gibi kanallarda yayınlanınca tekrar izledim. Fena bir dublajı yoktu. Tabii insan Shah Rukh Khan'ın filan sesine alışınca dublaja fena değil demesi bile çok zor oluyor. Geçenlerde ise izlediğim filmlere bakarken bu filmi gördüm. Filmin zihnimde canlanan sahneleri hoşuma gitti. İçimdeki isteğe engel olamadım ve filmi tekrar izledim. Ancak Netflix'teki altyazısı çok kötüydü. Ben de Bollywood filmlerinin vazgeçilmez çevirmeni olan King3000'in altyazısıyla filmi izledim. Filme dair eleştirilerimi yazmadan önce muazzam altyazıları bizlere sunan King3000'e teşekkür ederim.

Film başından sonuna bir komedi ve eğlence filmi. Bir de buna aşk eşlik ediyor. Böylelikle bu film tadından yenmiyor. IMDb gibi sitelerde filmi puanı pek iç açıcı değil vasat üstü gibi görünüyor ancak bu film bu puanı hak eden bir film değil. Çok daha fazlasını hak ediyor. 

Filmi güzel yapan ayrıntıları paragraf paragraf yazacağım. Bunlardan ilki Shah Rukh Khan ve Deepika Padukone uyumu. İkili zaten Om Shanti Om'da beraber oynadıklarında uyumlarının yüksek olduğunu tüm Bollywoodseverlere göstermişlerdi. Bu filmde de ikili diyaloglar cuk oturmuş ve iki oyuncu da rollerinin haklarını vermiş. Burada tabii filmin geçtiği yörelerin kültürlerine dair daha bilgili olanlar Deepika'nın Tamilcesini eleştirebilir ancak benim bu konuda pek bir bilgim yok. 

Görsellik bu filmde hat safhada. Mumbai'den başlayan yolculuk Güney Hindistan'da taçlanıyor. Güney Hindistan'ın köylerinin renkleri çok hoş durmuş. Özellikle yolculuk sahnelerinde manzaralar efsaneydi. Güney Hindistan bir cennet dedirtiyor insana. 

Filmde bazı kavga sahneleri var. Ben ilk izlediğimde bu sahneleri biraz abartılı bulsam da daha sonraları filmi tekrar izlediğimde aslında bu sahnelerin filme rengini verdiğini hissettim. Aksiyon sahneleri bana gerçeküstü gelmedi. Hatta kendimi filmin kahramanıyla özdeşleştirmeme çok yardımcı oldu. 

Filmin beni en çok mutlu eden tarafı ise yaptığı göndermelerdi. Sadece SRK'nin değil diğer Bollywood filmlerin şarkılarından repliklerine kadar çok hoş göndermeler var. Bu da filme ayrı bir güzellik ve tatlılık katmış.

Şarkılar ve müzikler enfesti. Burada adet olduğu üzere anlattığım filmdeki en sevdiğim şarkıyı sizlerle paylaşıyorum. Ancak Chennai Express filmi için bu şarkıyı seçmek çok zor. Sadece şarkılar değil danslar da efsane. Zaten SRK'nin ne büyük bir dansçı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu filmde de bu ayyuka çıkmış. Ben yine de zor bir karar verip en sevdiğim şarkıyı sizler için aşağıya bırakıyorum. 

Muazzam görselliği, harika göndermeleri ve oyuncuların uyumu ile bu filmi izlerken çok iyi vakit geçireceksiniz. Şimdiden iyi seyirler :)

Yorumlar