Laal Singh Chandha

    Uyarı: Bu film bir Forrest Gump uyarlamasıdır. Bu bilinçle izlenmelidir!

Şimdi efendim en başta şunu söyleyeyim, Aamir Khan ve Kareena Kapoor uyumunu özlemişiz. Ben açıkçası sağda solda hakkında gördüğüm kötü yorumlardan dolayı bu filmi epeydir öteliyordum. Ancak sırf Aamir Khan, Kareena Kapoor uyumu için kendimi kendimi motive ettim ve filmi izledim. Bu ikili 3 Idiots'da bizleri mest etmişti. Bu filmde her ne kadar çok sahneleri olmasa da yine bu ikiliyi yan yana görmek beni mutlu etti. 

    Gördüğüm kötü yorumlardan sonra ben yer isimleri ve tarihi konuları farklı ve her şeyi Forrest Gump'la birebir aynı bir film bekliyordum. Ancak film şaşırtıcı derecede iyi şekilde uyarlanmış. Olay örgüsü orijinal filmle epey farklılık gösteriyor. Zaten Bollywood bu "remake" dedikleri olayı halletmiş bir yer. Ancak ben her zaman orijinal senaryolardan yanayımdır. 

    Bu filmle yakın Hint tarihi içinde etkileyici bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Kâh Indira Gandhi Suikastine kâh 1999 Kargil Savaşı'na şahit oluyorsunuz. Tabii özellikle Kargil bir Hindistan - Pakistan Savaşı olduğu için Hindistan merceği ile yansıtılmış. Bu sahneleri bu gözle izlemenizi tavsiye ediyorum. Buraya bir parantez açmak istiyorum: Özellikle bazı Hint filmleri (bunun da azınlık olduğunu söyleyeyim) dışında yapan filmi yapan kim olursa olsun (Hindu ya da Müslüman) Hint filmlerinde "öcü Pakistan" algısı var. Pakistan öyle bir ülke ki, vatandaşlarını hep sınır dışı yerlere boşuna görevler için gönderiyor ve sonra "Siz kimsiniz yav." deyip ülkeye almıyor. Geçmişte iki ülke kötü olaylar yaşadı bunun herkes farkında ancak bu sorunlar bunları körükleyerek çözülebilir mi? Hiç sanmıyorum. Parantezim burada bitti.

    Filmde sadece Aamir Khan değil Shah Rukh Khan sevenler (ben gibi) için de sürpriz bulunuyor. Şimdi burada yazıp da bunu bozmak istemem ama ben o sahneyi üç kez başa sardırıp izledim. O kadar sıcak ve samimiydi. 

    Esasında film genel olarak sıcak ve samimi. Aamir Khan zaten bunu aşmış bir adam biliyorsunuz. Filmlerindeki her sahnede samimilik var. Hüzünlü ya da komik sahne olmasından bağımsız olarak bunu söylüyorum. Ben bunu lise zamanında izlediğim için böyledir diye düşünmüştüm o zamanki ruh halim, hatıralarım vs. ama eski filmleri tekrardan baktığımda ya da yeni çıkan filmleri izlediğimde bunun benimle değil filmlerle alakalı olduğunu kavradım.

    Bollywood değimiz piyasa müzikleri ile var oldu hep. Ta 1950'lilerin filmlerinde söylenen ancak halâ oynatma listelerinde olan şarkılar var. Okula, işe giderken insanlar hep bu şarkıları dinliyor. Ben bu filmde maalesef oynatma listeme alacağım bir şarkı olduğunu düşünmüyorum. Belki de benim gözden kaçırdığım güzel bir şarkısı vardır. Onu bilemiyorum.

    Bir diğer yön de 50 yaşını aşan Aamir Khan'ın üniversite öğrencisini oynarken sırıtmamasıdır. Adam işine saygı gösteriyor ve genç kalıyor. Herkesin yapabileceği bir şey değil bu. Tebrik etmek gerek kendisini. Yakınında olanlar varsa bu sözüm onlara :)

    Yan roller de gayet iyiydi. Film toplam olarak güzel oyunculuğa dayanmış bir film. Sırıtan ya da eğreti duran bir oyunculuk yok. Senaryo da kanıtlanmış bir senaryo olunca film çok iyi olmuş. Ancak bana göre bu bir Bollywood başyapıtı değil çünkü bir başyapıtın en temel özelliği orijinal olup o topraklardan çıkması gerekmektedir. Bu film hakkında söylenebilecek bir sürü güzelliğe rağmen bir başyapıt olamıyor, maalesef.

    Toparlamak gerekirse sizler "bu film Forrest Gump ya" diyenlere pek kulak asmayın ve bu şirin filmi izleyin. Tabii bunun bir Forrest Gump uyarlaması olduğunu bilerek izleyin.

Yorumlar