Oh My God!

Büyük ustasın Paresh Rawal! 

Paresh Rawal esasında bir başrol oyuncusu değil genellikle komedi filmlerinin yan rollerinde görmeye alıştığımız bir isim (Ustanın izlediğim diğer filmlerini de yeri geldikçe sizlere anlatacağım). Ancak bu filmde usta bir başka. Tabii ki filmde oynayan diğer oyuncuların hakkını yiyecek değilim ya da Akshay Kumar gibi yıldıza gölge düşürmeyeceğim. Ancak bu filmde Paresh Rawal'ın oyunculuğunu ve oynadığı başrolün hakkını vermemek yıllarını Bollywood'a vermiş olan bu ustaya haksızlık olur. 

Filmin konusuna gelecek olursak, Paresh Rawal'ın oynadığı Kanji karakteri dini inancı olmayan biridir ancak bir çarşıda Hinduizm'in tanrılarının biblolarını satmaktadır. Burada işini ehliyle yaptığını söyleyemeyiz. Sağdan soldan aldığı sıradan bibloları millete çeşitli hikayeler anlatarak pazarlamaktadır. Oğlunun bir sonraki güne sınavı olmasına rağmen dini bir törene katılmak istemesi ile çileden çıkar ve bu olaya müdahale eder. İnsanların "Tanrı seni cezalandıracak." sözlerine de pek kulak asmaz. Ancak o gece çarşıyı etkileyen bir deprem olur ve koca çarşıda sadece Kanji'nin dükkanı yıkılır. Kahramanımız zararını karşılamak için sigortaya gittiğinde ise "Tanrı'dan gelen hasarları karşılamıyoruz." cevabını alınca bir çıkış yolu aramaya başlar. Bu çıkış yolu Tanrı'yı bağımsız Hint mahkemesine şikayet edip onun aleyhinde bir dava açmaktır.

Filmin Afişi

Filmin konusunu ilk okuduğum zaman çok ilgimi çekmişti. Okur okumaz hemen filmi açtım. Bu arada filmi sadece bir kez değil hatırladığım kadarıyla en az dört kez izledim. Tabii bir gizem filmi olmadığı için her izlediğimde farklı bir şey keşfettim diyemem ancak her izlediğimde aynı keyfi aldım diyebilirim.

Film ana olarak Allah ile kul arasına girmeyin mesajına dayanıyor. Bu mesaj üzerinde özellikle Hinduizm'e ait olan bazı saçma anlayışlar eleştiriliyor. Hatta benim gördüğüm kadarıyla avukat mesajı üzerinden İslam'a bir yakınlık besleniyor. Bollywood'da din eleştirisi olan filmler özellikle Hinduizm üzerinden yapıldığı için bu bana böyle hissettirmiş olabilir.

Bu film sayesinde bir Hint ilahisi olan Hare Ram Hare Krihsna'yı keşfettim ve epey bir süre dinledim. Film şarkısı olarak sayılmaz tabii ama yine de filme hoş bir hava vermiş. Müzikler anlamında diğer filmlerden geri kalır bir yanı yok. Hatta Sonakshi Sinha ve Prabhu Deva'nın harika dans ettikleri bir sahne var. Bu sahne görsellik açısından gözünüzü tam manasıyla doyuruyor.

Sevgili dostlarım toparlamak gerekirse konu belki bazılarımız için ağır olabilir ama önyargılarınızı kırıp bu filmi izlerseniz ben inanıyorum ki eşsiz bir tat alacaksınız. Şimdiden keyifli izlemeler herkese.


Yorumlar